وقتی خداوند خرد را آفرید، به وی فرمود، << بیا>> . پس آمد. 

آن گاه فرمود : << من کیستم و تو کیستی؟>> گفت: من، منم و تو تو یی!

آن گاه [ خداوند]  به وی فرمود: << پشت کن >>. او پشت کرد. 

آن گاه به وی فرمود: << من کیستم و تو کیستی؟>> گفت: من بنده خوارم و تو پروردگار بزرگ هستی.

 

وقتی عقل در مقابل نور قرار می گیرد، احساس می کند که خود چیزی است.

نمی داند که او آینه دار نور حق تعالی است و خود چیزی ندارد و لذا می گوید:

من ، منم و تو ، تویی! ؛ اما وقتی پشت کرد، در تاریکی محض قرار می گیرد و  می فهمد که هیچ ندارد.

مثل آینه ای که وقتی روبروست ، نمی داند که آنچه دارد از خودش نیست.  

                زمزم عرفان ( محمد ری شهری)

 

 

 

 

 



نظرات شما عزیزان:

ابوالفضل
ساعت17:41---28 بهمن 1393
برخي افراد هم تا كمي قدرت پيدا مي كنند ديگر فكر مي كنند كه قدرت از خودشان است و خدا به آنها نداده و حاضر نيستند در مقابل خدا هم سر خم نمايند .

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








برچسب ها :